Salgsbetingelser

Generelt

Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra 1000 Mile Norge AS sin nettbutikk til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse.  

18 års grense

Du må være minst 18 år for å handle hos 1000 Mile Norge AS. Den som er registrert som kunde hos 1000 Mile Norge AS er ansvarlig for betaling av de ytelser vi leverer.

Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang til din konto ol., herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra vår side.

Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til.

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling dersom produktet eller et av produktene du har bestilt er utsolgt.

Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Dersom du ønsker å kansellere en ordre, må du ta kontakt med oss per mail eller telefon med en gang du har mottatt ordrebekreftelsen.

Vi har som mål å ekspedere alle ordre innen 48 timer som de kommer inn (på virkedager).

Ferie og Høytider

I ferie og høytider har vi liten bemanning til å ekspedere 1000 Mile Sock produkter fra vårt lager, derfor kan det være +/minus 7 dagers lengre leveringstid.   

Priser

Alle priser som er oppgitt er inklusive 25 % moms. Endres momsen, skatter eller andre avgifter, forbeholder vi oss retten til å endre våre priser tilsvarende. Vi tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå på grunn av teknisk svikt.

Betaling

Vi aksepterer VISA, MasterCard, VIPPS, PayPal, VisaDankort, MobilePay Online

Når du betaler for varene med kredittkort, blir ikke beløpet trukket med en gang. Vi gjør først det som kalles en autorisasjon av kortet for å sjekke gyldigheten, deretter reserveres det beløpet du skal betale. Først når vi sender varene fra vårt lager trekker vi beløpet som er reservert.

Levering

Alle 1000Mile Sock produkter vi tilbyr i vår nettbutikk er på lager i Egersund. De fleste Brynje produkter leveres fra Brynje AS, direkte fra lager i Larvik.

Dersom varer på samme bestilling ikke er på vårt lager, deler vi opp bestillingen din i to forsendelser.

Etter sendt bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på din e-post. I ordrebekreftelsen får du opplysninger om ordrenummer, totalsum på bestillingen og betalingsmåte (Visa eller Mastercard).

Dersom bestillingen er oss i hende før kl.12.00 og varen er på lager, sender vi bestillingen innen 48 timer. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen i to forsendelser og sender så fort varene er på lager igjen.

Når varen er sendt fra oss vil leveringstiden avhenge av vår transportør, normalt er leveringstiden 2-7 dager.

I ferie og høytider har vi liten bemanning til å ekspedere 1000 Mile Sock produkter fra vårt lager, derfor kan det være +/minus 7 dagers lengre leveringstid.

Det er ditt ansvar å sørge for at den adressen du oppgir ved bestillingen er korrekt. Dersom varen er skadet ved levering må du gi oss melding om dette snarest mulig og helst på ankomstdagen. Bruk helst e-post. Beskriv skadene nøye. For uavhentede pakker eller brev som sendes i retur blir du belastet kr. 200 for kostnaden av frakt, returfrakt og administrasjon.

Fraktpriser

Vi sender varene med Posten / Bring. Porto / Frakt / Postoppkrav for din ordre ser du i kassen ved utsjekk. Vi har ingen sendingsgebyrer eller lignende, kun Postoppkrav-gebyr.

Din Pakkepost forsendelse kan Spores.

 

Fraktpris i Norge, kr 85,- uansett hvor i landet du bor.

Fraktpris til Svalbard NOK 300,- inkl. alle omkostninger, uansett bestillingsbeløp. 

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen du har bestilt i vår webshop. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven sammen med varene.

Hvis du ønsker å returnere varen din, må du gjøre dette innen 14 dager fra du mottok den og ikke ha brukt, vasket eller skadet varen. NB! Merkelapper, beskyttelsesplast o.l. må sitte på.

 Av hygieniske hensyn bytter vi ikke underdeler (Boxer, Hipster og Longs). Ved bytte må du selv legge inn en ny bestilling i nettbutikken vår. Du kan ikke angi ønsket bytte sammen med returen.

Alle returer skal sendes til:

Returadresse:
1000 Mile Norge AS

Postboks 489

4379 Egersund

Fyll ut returseddelen som ligger sammen med varene i pakken. Vi sender deg en mailbekreftelse straks vi har mottatt din retur og refunderer deg beløpet du eventuelt har til gode.

Vi refunderer rimelige fraktomkostninger, som du måtte ha i forbindelse med returnering av varen, når reklamasjonen er berettiget.

NB! Vi tar bare imot produkter som er kjøpt i vår webshop.

Begrensninger i angreretten:

Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side. Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen.

Underdeler (Boxer, Hipster, ¾ Longs eller Long-Johns Longs) regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet/prøvd av forbruker.

Angreretten vil derfor ikke gjelde for disse produktene. Dette av hygieniske årsaker.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom varen har en mangel, må du melde dette til oss så raskt som mulig, slik at vi kan iverksette tiltak for å avhjelpe problemet.

Telefon: 907 55 822

www.kundeservice@1000milenorge.no

Vi er tilgjengelige pr. telefon Mandag – Fredag 09.00 – 15.30

E-post besvarer vi fortløpende, i en hektisk hverdag vil det være enklest å sende oss e-post.

Kundeservice vil da fortelle deg hva du skal gjøre med varen slik at vi får hjulpet deg raskt med saken.

Vi gjør oppmerksom på at du mister retten din til å gjøre en mangel gjeldende dersom du ikke gir oss melding innen rimelig tid etter du oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.

Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting.

Alle reklamasjoner må godkjennes av oss (send oss gjerne bilde per e-post) før en retur og reklamasjon kan utføres.

Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med 1000 Mile Norge AS betaler ikke vi disse utgiftene.