Retur og Reklamasjon - 365 dagers åpent kjøp!

 

1000 Mile Norge AS ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet du har gjort hos oss. Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering.

Dersom du mottar en defekt vare eller det har skjedd en feil ved leveringen, ta kontakt med oss på epost: kundeservice@1000milenorge.no 

Kundeservice vil da fortelle deg hva du skal gjøre med varen slik at vi får hjulpet deg raskt med saken.

I de tilfeller hvor det er feil/mangel på det bestilte produktet, vil vi sende deg et nytt produkt så fort som mulig.

Skulle du mot formodning ikke være tilfreds med kjøpet, kan du gjøre bruk av din 365 dagers returrett.

Forutsatt at betingelsene er overholdt, kan du naturligvis returnere varene hvis det skjer innen 365 dager.

Hvis du sender en vare i retur, og returen ikke skyldes en feil som er gjort av 1000 Mile Norge AS, må du selv dekke omkostnadene knyttet til forsendelsen.

Du kan få pengene i retur hvis den refunderte varen oppfyller følgende betingelser:

 

  • Varen er intakt og i ubrukt stand
  • Varen lukter ikke av f.eks. røyk eller matos
  • Varen har ingen flekker eller smuss
  • Varen er ikke blitt utsatt for fukt e.l.

 

Dersom du ønsker å bytte eller å returnere hele eller deler av din bestilling må du fylle ut skjemaet som fulgte med når du fikk varen.

 

Hos 1000 Mile Norge har vi innført 365 dagers åpent kjøp.

 

Dette forutsetter at dersom du ikke har tatt produktet i bruk og emballasjen er uskadet, kan du sende produktet tilbake til oss.

 

NB! Varen må under ingen omstendigheter tas i bruk før reklamasjonen er ferdigbehandlet.

NB! Før du returnerer en defekt eller feil-levert vare må du kontakte kundeservice for å få reklamasjonen godkjent. 

NB! Merkelapper, beskyttelsesplast o.l. må sitte på.

 

Av hygieniske hensyn bytter vi ikke underdeler (Boxer, Hipster og Longs.).

 

Bytte av vare

Husk å fylle ut returskjemaet som ligger vedlagt i pakkene fra oss. Vi sender deg en bekreftelse på mail, så fort vi har mottatt din retur.

Dersom du ønsker å heve kjøpet, refunderer vi pengene til det betalingsmiddelet du benyttet under kjøpet eller til et kontonummer oppgitt av deg.

 

Passet ikke det du kjøpte? Vi bytter! Men vent til vi har behandlet dette med tilgjengelighet og vare på lager.

Dersom et bytte av vare medfører et mellomlegg i vårt favør, vil vi sende deg en faktura eller ett Vippskrav.

 

Returadresse:

1000 Mile Norge AS

Postbox 489

4379 Egersund

 

Vi sender deg en mailbekreftelse straks vi har mottatt din retur og refunderer deg beløpet du eventuelt har til gode.

I utgangspunktet skal forsendelseskostnadene ved retur av varer betales av kunden.

1000 Mile Norge AS, refunderer rimelige fraktomkostninger, som du måtte ha i forbindelse med returnering av varen, når reklamasjonen er berettiget.

 

NB!  Vi tar bare imot produkter som er kjøpt i vår 1000 Mile Webshop.

 

Oppkrav, pakker uten omdeling og som rekommandert postsending.

  • Varer som blir returnert til 1000 Mile Norge AS i postoppkrav/etterkrav, vil bli nektet mottatt.
  • Varer som blir returnert til 1000 Mile Norge AS uten omdeling, vil ikke bli avhentet.
  • Varer som blir sendt som rekommandert postsending, vil bli mottatt, men utgiftene for dette blir ikke dekket.
  • 1000 Mile Norge AS dekker alminnelige utgifter til forsendelse (ikke rekommandert, pakker med forsikring eller tilsvarende tilleggsytelser).

 

Begrensninger i angreretten:

Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side.

 

Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen.

Underdeler (Boxer, Hipster og Longs) regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet/prøvd av forbruker.

Angreretten vil derfor ikke gjelde for disse produktene. Dette av hygieniske årsaker.

 

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.

 

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Dersom varen har en mangel, må du melde dette til oss så raskt som mulig, slik at vi kan iverksette tiltak for å avhjelpe problemet.

 

Kontakt oss på e-post: kundeservice@1000milenorge.no

 

Kundeservice vil da fortelle deg hva du skal gjøre med varen slik at vi får hjulpet deg raskt med saken.

Alle reklamasjoner må godkjennes av oss (send oss gjerne bilde per e-post) før en retur og reklamasjon kan utføres.

Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med 1000 Mile Norge AS, betaler ikke vi disse utgiftene.